Tuesday, November 19, 2013

school holiday

cuti sekolah dh start kan...bak kata kwn aku kat IG, bermula la jd referee dan makcik kantin...hehehe..btul gak tu...bila adam dh xsekolah ni, jadual tido khabir pun dh lari la...biasa nya khabir tido siang dlm pukul 9 plg lewat pun...tp bila abg adam ada kat rumah, maka tido siangnya konfem terlajak..nk tgh hr bru boleh tido...

bkn jadual tido adik je berubah...jadual masak mama pun dh tunggang langgang...ikut mana sempat je la kan....xterlayan ok...tu belum lg bila dua2 bergaduh...pastu baik semula...gaduh balik...adoiiii...pening weiii..mula2 tu tahan je la...bila dh xleh nak tahan, mama mula la menyinga...hahhahaha...aummmmmm...

adam plak, kat sekolah dia dh biasa ada minum pg...biasanya cikgu sediakan kuih muih ke, mi goreng ke..nasi goreng ke....sbb tu bila cuti ni, dia cpt lapar blk dlm pukul 10 gitu...xkan dh nk bg mkn tgh hr plak kan? tu yg xnak kena buat kuih sampingan utk dia ni..yg untung khabir la sbb dpt join mkn skali...jgn xtau, nafsu mkn khabir skangni pun mcm 'naga' tau...hahha...

masuk hr ni dh 2 hari berturut2 menguli donut...xbuat frozen sbb esbok penuh la...lg pun cuti sekolah kan, ada byk ms...buat xbyk pun..dpt 9 biji ok la kan...tu kalo beli je dh rm3 tau....buat sendiri puas hati sbbnya boleh tabur gula sikit je....sbb aku xsuka kalo yg jenis byk gula tabur tu sbb abis bersememeh muka budak2 ni n gula pun berterabur satu rumah nnt...ye la, diorg ni bknnya mkn leh duduk setempat..kejap ke sana, kejap ke sini....sbb tu aku suka donut yg gula taburnya sikit je...ms buat adunan tu aku dh lbhkan susu tepung, so kalo xde gula pun ok gak kalo mkn mcm...lg pun gula byk xelok kan...gula pun dh mahal skangni...hehehe


3 ringgit! 3 ringgit!...mama mkn seketul je...adik mkn 2 ketul, yg lbhnya adam mkn...hahahaha


bila dh cuti sekolah ni, nk tgk rumah kemas seminit pun payah ye...so abaikan la keadaan sekeliling rumah ni...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...