Monday, November 11, 2013

weekend

weekend baru ni mmg bizi ckit...kalo ikutkan, aku xla bz mana tp ms tu mmg btul2 terisi la kali ni...kalo x, aktiviti mesti g pasar pastu pusing2 pulau...tu je la....

sabtu hr tu, kuarters ni adakan game bola sepak..lawan antara blok...so abg wakil blok lt kol/major/lt kdr... dgn xde buat apa2 trainning, diorg ni terjah terus g main..hehehe...aku ngan khabir duk tgk dr balkoni je la...mls nk turun skali sbb cuaca panas woooo...padang plak lecak...huh! mls la nk turun...tp adam awal2 lg dh ckp nk ikut papanya g pdg skali sbb nk main slide...mmg hr kebebasan dia hr tu...main tanpa kawalan sapa2 pun...walaupun abg kata mula2 tu adam nangis sbb terpijak lecak (hahahahaha mama gelak je la bila dgr papa cerita), lepas dh dpt kwn, lgsg dh xhirau dgn lecak n panas lg...kalo x, dia ni bkn nya leh silau sikit, mula la nk cri tmpt teduh...ms dia main kat slide tu pun aku ada nmpk dia main sambil pegang polistrin...rupanya organizer ada bg dia mkn mee, patutla dia xheran lgsg nk balik rumah....

aku ngan khabir cuma tgk 1 game je...tu pun tgk game yg abg main je pastu terus masuk dlm sbb xlarat nk dukung khabir lama2...dia pun dh ngantuk sgt...lepas abis 1 game, terus je tidokan dia....kdg2 tu ada gak jengah tgk luar..rupanya team abg dpt masuk final...go abg! go abg! ^o^...xde trainning pun leh masuk final..rezeki namaya tu...hehehe.


alhamdulillah, team abg menang utk keseluruhan game...dpt medal n piala pusingan...yg kecik dua org tu tumpang tuah sekali ye...kebetulan dua2 nama ADAM tu...hehehe

semalam plak sekolah adam adakan majlis perpisahan... mula2 tu pening gak cikgu nk mulakan majlis sbb kebanyakan yg hadir cuma anak n ibu je...pd hal dlm surat dh jemput ibu bapa....last2 aktiviti utk ibu bapa terpaksa dibatalkan..cuma buat utk anak2 je la...sbb diorg dh berlatih sblmni kan..kesian pula kalo nk dibatalakan...

ni 1st game...kena lari dptkan dan pakai kasut masing2 pastu lari semula ke tmpt asal...jgn xtau, adam menang utk 1st game ni...disebabkan dia dh menang, game seterusnya dia dh xjoin sbb nak bg peluang pd sume anak2 dpt hadiah kan...hehehe...


itu la hamper yg dia dpt utk game yg dia menang tu...besar sungguh...

ni anugerah pakaian kemas dlm kelas sepanjang persekolahan...alhamdulillah...rezeki adam tu..hehehe

ini pula cenderahatai drp pihak sekolah pada semua murid...jgn xtau tau, dpt kasut sekolah tu...jimat duit mak bapak, dh xyah belikan kasut sekolah lg thn depan...hehehehe ^o^,,,,

adik tunggu je abg bukak hamper tu...dr kat sekolah lg dia dh geram dgn jajan yg ada dlm hamper tu...

tgk la tu, adik xpuas hati siap nk pukul2 lg hamper tu...konon boleh terbukak la tu kalo buat mcmtu..

Tahniah anak mama, Adam Khair...belajar sungguh2 ye Adam..tahun depan, insyaAllah kalo kita masih di bumi labuan ni, adam sekolah lg kat sini...kami xbercadang nk tukarkan sekolah walaupun rmi org kata tadika kerajaan ni cuma byk main dr belajar...pd aku pokok pangkal ibu bapa tu sendiri kan...xpela, mama ttp doakan adam semoga berjaya dalam hidup...kami semua sayang adam (^_^)....

2 comments:

3uri@ni said...

Kelllassss Adam dapat anugerah pakai paling kemas ^_^ mesti mama dia kembang2 jugak ni sebab mamanya yang duk siap2 kan Adam pepagi kan, hehhehhehhehhe

Nana Zack said...

huhuhu..zue, berbaloi mama dia membebel pg2 sblm g skolah...hehehe.. sarapan je dh nk dkt sejam, mandi dh stgh jam...ggrrr

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...