Thursday, December 19, 2013

makcik kantin

hr ni dr pg asyik ulang alik g dapur je...sambil2 tu sempat gak update blog kannnnn...hahaha... tp hr ni adam mmg btul2 lapar awal la...pg td dh breakfast honey star + susu semangkuk....tup tup belum kul 10 dia dh mintak nk mkn nasi....so, aku msk la sup fishball....bila dh masak, dia xmau plak mkn sup...dia nk nasi gak!...nak, xnak, masak nasi awal la hr ni....siap je masak, dia order nasi+telur+kicap....

ni dia anak bujang mama mkn nasi belum pukul 11 pun...

sekelip mata pinggan tu berubah ^o^...

ni pun makcik kantin buat td...mula2 tu dh give up nk menguli..hampir2 masuk tong sampah je adunan tu...sbb xlarat..ntah bila nk jd doh...last2 mama pki mixer je...isi dlm roti tu mmg dh lembut, cuma luarannya je keras kematu...rasa pandan kurang...kena lbh kan lg pasni...tgk la khabir tu...dia baru mkn nasi dgn sup, pastu smbg mkn roti ni 2 ketul plak...huhuhu

ni karipap telur menu tea time smlm...tetiba je rs nk mkn..sblmni pnh mkn yg kak huda buat...sejak tu dh xpnh mkn pun sbb kak huda dh draft ke semenanjung...huhuhu so smlm tetiba je nekad nk try buat...simple je rupanya...^_-

ni plak laksam..menu kelmarin...buat ni pun kebetulan je...kan bru blk dr kudat, belum sempat g pasar lg...so mmg xde brg dapur sgt...ms duk korek2 dlm fridge, boleh plak terselit isi ikan tenggiri 3 kelar..dh 2minggu dlm fridge tu, nk goreng tp abg xmau mkn nasi plak...nk buat laksa jhr, byk bhn xcukup...last2 buat laksam..dpt buat kuah n mee je la...aksesori xde pun...so ptg tu sempat sms kat abg suh cri kan timun dan lada merah...hehehe...adam xmkn pun, lg dia order mee goweng ada la.....hahaha..yg si adik nya, mkn bertambah plak laksam ni...ngam2 je mee dan kuah tu... (^____^)....puas hati mkn!

2 comments:

3uri@ni said...

Puas hati masak nana sbb anak2 suka makan ^_^
Eh, anak2 ko makan sayur tak? Naurah haghammmm tak makan walhal masa kecik elok je dia makan. Semalam aku buat tumis sawi, aku celur je suhun dalam tu, lepas tu dia makan suhun tu le semata2, takdernya dia nak kalau ada hijau2 tu

Nana Zack said...

sama la dgn adam ni zue, haghaammmmm nk mkn sayur...perasan x ada iklan susu yg mak dia bgtau neneknya nk bg anaknya mkn sayur...adam selalu ajuk iklan tu, 'apa??? sayur?? ahhh!! tidakkk!!!'...mcmtu la...hehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...