Friday, January 24, 2014

H.U.J.A.N

masuk hari ni, kalo xsilap dh hari ketiga hujan non stop...kalo stop pun dlm 15minit ke setgh jam je, pastu hujan turun semula....dgr2 kat pantai timur suhu dah mcm genting highland ye...sejuk kan....kat sini pun, khabir yg biasa aku mandikan dia pg2 saing dgn adam pun dah start mandi lmbt...smlm lg la, kami mandi pukul 1tgh hari...tu pun mcm mandi pki air batu je.....sejukkkkk...

adam dh 2 hari x pergi sekolah...smlm dia xpergi sbb sakit perut..2 kali dia buang2 air...1st tu ok lg la kat bilik air...yg 2nd tu boleh plak terlepas dlm seluar...huhuhu...slesema pun xok lg ni...khabir setakat ni alhamdulillah...sihat walafiat...tp tu la, mgkn sbb sejuk kan, so dia asyik nk ngempeng je la...pd hal sblmni dia dh ok sikit siang xnyusu badan, tgh mlm je mintak...tp sejak sejuk2 ni, siang mlm dia nk nyusu badan T___T...

mkn ni mlm2 sbb ms tu dinner awal sgt...maklum la abg xde ms tu kan..tu yg dinner awal dgn anak2...penyudahnya, tgh mlm aku kelaparan...anak2 sdp dh tido...mkn sambil layan buku Kisah Nabi..best jugak baca buku kanak2 ni kan...

disebabkan musim hujan ni, perut asyik lapar je...nafsu nk mkn tu susah nk sekat la plak...adoi la nana, berat xturun jgn nak salahkan supplement ye!!! hahahaha...tambah plak abg xde, so apa lg...try la menu baru...gegegegege...bila ok, bru buat lain kali utk abg...


yg ni sab sabsuka... tgk menu ni dekat IG Dato Siti Nurhaliza...perasan dh byk kali dia post dia msk sabsuka ni...mcm best je...so try la google resepinya...hmmm byk sungguh versi sabsuka ni...last2 buat ikut kesesuaian bahan kat dapur je la ye...konon feeling2 mcm ct la mkn sabsuka...hahahahaha...ntah betul ke x rsnya xtau la....mkn je selagi sdp kat tekak ni...n guess what? khabir pun ikut sama mkn sabsuka ni ye...adam mcm biasa la, tekak dia xtau class mana...hahahaha

hr tu kan buat cheesekut...so, cream cheese nya ada lbh...dh lama nk try buat kek pandan leleh ni...so, buat gak...buat separuh adunan, dpt 4 bekas kecik2 tu...bekas pertama mkn tanpa disejukkan dulu...hmmm rs kureng je...rs mcm nyesal plak buat...lg 3 bekas tu masuk la icebox...esoknya layan yg dh sejuk tu, mak aiiii sdp rupanya mkn sejuk2...hehehehe...rs mcm nyesal la plak buat sepruh adunan...hahahaha..

semalam adam x pergi sekolah, so aku ajar dia dekat rumah...ajar baca...alhamdulillah adam dpt abiskan buku pertama siri Bacalah Anakku tu...mmg berperang nak ajar dia baca ni...ntah la, lain budak lain caranya kan...mcm adam ni, aku terpaksa gunakan 'kekerasan' sikit...baru la dia boleh igt...aku dpt rasakan, jiran2 aku ni mesti igt aku ni dera anak...xkisah la, janji marah2 aku ni membuahkan hasil...mesti korang dpt rasa mcm mana bangganya hati ni bila tgk anak dpt membaca kan...

so, smlm lepas sesi mengajar tu, kami berpelukan...bg kata2 semangat n pujuk dia..bgtau sbb apa mama garang2 n marah2kan adam...huhuhu..mama la touching...tp ms tu adam mmg dh meraung sbb sebak kot... then, sms papa....'pls buy a present for Adam as a reward that he can read..' siap pesan kat papa lg, belikan yg biasa2 je sbb kalau boleh xnak biasakan dia dgn hadiah mahal2 dulu...ye la, nk bg reward kena la berpada2 jugak kan...sbb ada 8 buku ni...bknnya apa, nk bg dia smgt membaca je ni...lg pun saja je nk buat dia surprise...dia xminta pun...dan satu lg pesanan, kalo nk beli, sila beli 2 ye..adik pun nak...hahahaha...abg jwb sms pun gelak2 sbb adik tu asyik tumpang tuah abg je...heheehe...

2 comments:

3uri@ni said...

Ha ah, sejuk kat sini, air paip
macam air batu, kadang2 langit mendung, kadang2 cerah, tp udara sejuk je, aku feeling2 duduk jepun korea je, hahahhahhaaa

Tu yg khabir nak berkepit je ngan ko tu, nak panaskan badan ^o^

Aku pun biasa tgk siti makan sab sabsuka tu, nampak sedap. Sedap ke na?

Wahhh, adam dah pandai baca ye, congrats, takpe mama garang2 sket, nak bagi adam pandai, lagipun mama tu memang garang, hahahahahhahahhahahahahahhahahahahha

Unknown said...

xtau la aku buat ni betul ke x sbb byk derhaka kan kat resepi..hehehe. skali rasa mcm inti murtabak daging pun ada...lg pun aku pki daging cincang ramly tu je...senang sikit nk buat..tp mcm ct buat xde ltk cheese kot atasnya, aku hentam ltk cheesedale..hehehe, telur plak aku gaul je terus ngan daging tu...

yaaaaa...mama mmg garang...hahahaha

Daisypath Anniversary Years Ticker



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...