Wednesday, January 29, 2014

malam punya cerita...

dah 2mlm bawak 'bekal' ni masuk bilik tido...antara usaha2 nk bercerai susu ni...kdg2 bila fikir blk, haiiisshh, sedih plak rs nya...tp bila si khabir mlm2 nk nenen, tau plak mama nk ngamuk2 ye sbb khabir nenen non stop...uwaaaaaaaa.......pastu mama yg xcukup tido, asyik nak menyinga n menaga je...huhuhuhu....pastu bila khabir dh xnyusu badan waktu siang, tau plak nak sdih2....tabahkan la hatimu ya nana! jgn dilayankan kan sgt perasaan tu....


kalo tgk gambar kat atas tu, mesti korang rs pelik kan...ye, mata anda xrabun lg...mmg itu asam jawa...kena bwk masuk bilik skali...'senjata' terakhir tau tu...sbb sblmni mcm2 usaha dh buat tp cuma bertahan sementara waktu je....

ms kat kampung last month, mak beriya2 suruh ajar khabir susu botol...ye la, mak kata dia dh besar...dh cukup dah susu badan tu...aku mcm biasa la, bg alasan itu ini, bla bla bla....last2 mak belikan lipstik merah menyala mcm opera...hahahaha..mak kata mak beli kat kedai rm2 je...ms nak bayar tu, cashier tu tgk mak semacam je...mesti dia igt mak ni mcm2 kan, dah berumur, nak berlipstik bagai, merah menyala plak tu...aku pun seram gak tgk warna tu...hahahahahaha....ye la, aku biasa pki warna natural je..bila sapu kat badan mmg xde warna sgt..tu yg mak carikan warna terang benderang mcmtu...tp aku prasan, tahun ni mmg rmi la yg pki kaler merah opera tu...tgh trend kot...

so, doa2kan la misi aku ni berjaya ye...dan semoga semuanya dipermudahkan...alhamdulillah, adam pun dah masuk buku 3...semoga adam ingat apa yg mama ajar ye....i love both of u so much!!!!

2 comments:

3uri@ni said...

Aku dulu, letak masa letak sos, tak jalan sangat, last2 masa sapu nescafe, masa tu naurah memang tak nak sebab nampak itam kan.
Tapi naurah dulu alhamdulillah, mudah sangat nak cerai susu ngan dia, aku ingat lagi masa dia mintak tu, aku cakap tak boleh, sakit, terus dia tak mintak sampai sudah.
Masa tak nak bagi dia minum pakai botol susu pun mudah, aku just cakap aku dah buang je, dia terus tak mintak, minum pakai tumbler air dia. Rasa sayu pulak anak dah besar...

Nana Zack said...

ltk sos? xterpikir plak aku...hehe.. nescafe pun xpnh try lg...

anak sulung mmg mcmtu kot..adam dulu pun sng je nak cerai susu, cerai buai, suruh duduk seat blkg ms naik kereta...mcm susu badan dulu, sekali dia kena asam jawa, mmg terus dia serik..smpi skang dia igt... tp bab botol tu, mmg dia waktu kecik xbotol kan, dh besar je dia botol sbb tgk adik dpt byk hadiah botol susu dulu...hahaha

kannn, bila dh mcmni, rs mcm anak dh besar je...huhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...