Wednesday, January 8, 2014

Rutin asal..

Alhamdulillah, ahad 5hb hr tu kami selamat sampai ke labuan setelah abg dpt cuti kebajikan selama lebih kurang 10 hari...bapa mertua ku telah pulang ke rahmatullah pada 26 disember 2013, jam 3.20 ptg... AL-Fatihah...

kebetulan masa hari tersebut, kami ke KK sbb mcm biasa abg ada meeting pd 27hb di KK...sebab masih cuti sekolah, kami semua ikut je la...sampai KK lbh kurang jam 2.30ptg...terus check in hotel...just amik key card je ms tu, xmasuk bilik pun sbb abg kata nk ronda2 dulu sblm jln jammed...so kami pusing2 KK je la dulu...ms tu la kami dpt berita dr kampung...ms tu jam dh menunjukkan pukul 4 ptg...tanpa berfikir panjang, abg terus ajak ke airport KKIA...sbb kalo nk beli tiket online pun dh xguna sbb kami nk blk hr tu juga..kurang dr 24jam dh xboleh beli online lg....

alhamdulillah, abg dpt gak beli tiket...fly petang tu juga dlm pukul 6.55...dpt je tiket flight, kami terus bergegas ke hotel sbb nk cancel kredit card abg....kat hotel ni juga urusan kami dipermudahkan, pihak hotel sikit pun xamik apa2 charge selepas beberapa minit perbincangan...ye la, kami xmasuk pun bilik tu lg...cuma amik key card je...kami amik dulu sbb sblmtu kami dh booking dulu...dan kami bernasbi baik sbb booking hotel kat area KK je...so mmg dekat la kami ulang alik hotel airport ms tu cuma ms tu dh mula peak hour..org blk keje n tambah plak hujan selebat2nya...

sume mslh dah setel, tinggal kereta je...nk minta tolong kwn2 yg ada kat PTKK confirm xsempatnya sbb jauh+jammed+hujan selebat2nya+banjir....at last minta tolong dgn kwn abg yg ada kat area KK je utk ambil kereta kami di airport...ye la sbb ms tu xtau lg blk bila...abg beli tiket 1 way je dulu ms tu....bila sume dh setel, baru la hati abg tenang pulang ke kampung halaman...kami tiba di parit jawa, muar lbh kurang pukul 1 pagi...alhamdulillah, abg sempat tgk arwah sebelum dikebumikan pd keesokkan harinya...

bila semua dah selesai, 4hb kami blk ke KK dulu ambil kereta...5hb tu baru pulang ke labuan dan 6hb adam baru nak start sekolah mcm biasa...lewat sikit adam register...tp dh inform kat cikgu dia pun sblm tu...dan ms hari nk registerkan dia, adam ceria je sbb dpt pki baju baru, beg baru, kasut baru, payung pun baru...(^__^) nk bg semangat punye psl kan...

ms kat sekolah adam tu, rmi plak yg bertanya uniform adam tu...kebetulan sblmtu ada gak wife pegawai kat situ kol tanyakan nak beli kat mana uniform tu...aku dh bgtau yg aku beli online je sbb nk cri kat sini mmg dh xde ms tambah plak kalo ada pun mahal sgt2...bila sume org tau baju adam tu cuma rm16.50 sepasang, sume xpercaya...sampaikan ms ptg kelmarin pun cikgu adam SMS kat aku mintak website tu...hehehe.. bila cerita kat mak, mak kata kenapa xnak belikan, boleh la mark up sikit...hahaha aku pun xterfikir...tp bila fikirkan semula, aku xmau amik risiko la...kalo aku COD ok lg la kan kalo nak buat bisnes, tp nk kena tggu post tu yg mls...dan tadi ms nk amik adam pun aku sempat lg tanya kan wife pegawai tu sama ada order dia dh ok ke belum? dia kata masih pending lg sbb kena queue lg...dia punye order yg ke 69....see? nsb baik aku xtolong uruskan...ye la sbb dh start sekolah kan, rmi la kot yg mengorder...nsb aku dh order siap2 (^___^)..

Abg Adam dgn adik di hari pertama...semangat sungguh dua beradik ni nk pergi sekolah...tp sblmtu, adik ada bgtau awal2 kat mama adik xmau g sekolah...huhuhu...kecik2 dh pandai nk ponteng ye.,.. hehehe

2 comments:

3uri@ni said...

Ha ah na, ok apa kalu ko wat bisnes, harga ko beli pun murah sgt tu, kira kalau takat nak up ke Rm30 pun aku rasa ok aje. Naurah nye uniform sekali ngan tudung dalam RM35, aku rasa ok sgt dah uniform budak harga tu. Tetiba otak bisnes pulak ari ni, biasa tau beli je, kekekekek

Unknown said...

hahahaha...ko pun sama la... tp tu la, aku takut risiko post je...lain la kalo aku sendiri g amik stok pastu jual kt mak2 sini, aku berani lg.. ni kena pki pos, kalo dh byk2, xkan nk pki poslaju kan...xcover modal nnt...hehehehe

Daisypath Anniversary Years Ticker



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...