Friday, January 10, 2014

salam jumaat...

assalamualaikum....

mlmtd korang layan Pencetus Ummah x? aku layan sorg2 je....abg keje mlmtd...VVIP dtg labuan...PU ni aku start tgk dh lewat sgt...ms tu ntah dh minggu ke berapa pun aku xigt...tp ms tu peserta tggl xrmi pun... tgk PU ni mmg betul2 menarik minat kita nk dgr ceramah kan....mmg sgt terkesan la kalo dgr mereka bg tazkirah...kalo korang xterkesan gak, alamatnya sgt la merbahaya...mana yg jenis mulut2 laser tu kalo tgk ni mmg bagus...bg kesedaran dan keinsafan sikit dlm diri korang tu...biar korang tau, jgn nak sesedap mulut je bila berkata2 tu....


sume gambar sumber google ye...

ok, berbalik pada mimbar pencetus ummah ni, 1st time aku tgk, aku minat sgt2 ngan PU Shahul ni...wlupun dia ni xla hensem, tp kata2 dia sgt hensem bg aku....mmg dia ni nmpk garang (mmg garang kot)...tp ntah la, aku suka sgt dgn cara dia bercakap...aku kurang bersetuju dgn apa yg pak nil komen kat dia ni...mmg la kdg2 perlu ada kelembutan intonasi semasa berdakwah...tp pd aku, dgn situasi sekarang ni, yg mana manusia sekarang ni suka ckp lepas tanpa segan silu, buat benda xelok sesuka hati di khalayak org ramai, (ntah la, kekadang aku dh xtau nk describe mcm mana ragam manusia sekarangni), perlu gak ada ketegasan dlm membentuk sahsiah diri ni...ini pendapat aku je la...bg org lain aku xtau la...msg2 punya pendapat kan...

ms pengacara dia Dr Riduan Tee bg tazkirah ttg kisah ibu tu, korang nangis x? elehhhh jgn nk bohong la kalo xnangis...hehehe...nape aku tanya? sbb aku pun nangis gak....T____T....nsb baik la tgk sorang2 je kan...

p/s : mode blur xtau nk update apa lg..korang dh masak? hr ni aku masak sardin je...hehehehe....

2 comments:

Effa Mahat said...

Aku tgk sikit2... Hehee...

Nana Zack said...

effa, hehehe...eh, ko dh abis pantang ke? baby sihat?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...