Tuesday, February 11, 2014

keropok lekor, cheesekut, buku

hari ni kita cerita pasal mkn2 lg ye... blk dr cuti2 CNY baru2 ni, aku tunggu parcel keropok lekor dr semenanjung...beli online je...sebenarnya tokei ni dah pos sblm raya CNY hr tu, tp disebabkan ms tu ada mslh teknikal dr segi pembungkusan dan jadual pengeposan poslaju ms tu, so bila smpi kat aku, faham2 je la ye..anak2 ms tu dah tutup hidung xtahan bau...mmg frust la sbb dh lama nk mkn keropok lekor ni.. aku pun wassap la kat tokei tu nk bg update kat dia sbb dia pun duk risau brg dia elok ke x ms smpi tu..bila dh bincang secara elok dan saksamanya, hehehe dia setuju utk gantikan dgn yg baru...alhamdulillah, mmg rezeki anak2 la...dan aku suruh dia pos lepas raya la sng sikit...

so, kali ni dia pos ada upgrade sikit cara pembungkusan tu dan kopok yg dipos tu pun dh digoreng separa terlebih dahulu xmcm yg sblmni aku order..tu pun atas nasihat dia utk kurangkan risiko...akhirnya, keropok tu sampai gak dgn selamatnya dan masih elok lg kejadiainnya walaupun terlewat satu hari...


hari tu beli dua bungkus, dia ganti pun dua bungkus...moga dimurahkan rezeki mereka sekeluarga..mmg xkecewa la bg kami yg duduk jauh dentam dentum ni...kat sini bknnya xde org jual..mmg ada tp faham2 je la kan, rsnya xsama..kalo xpernah mkn yg made in terengganu tu mmg xkisahla dgn rs kopok sini..tp sbb dh pernah rasakan tu yg bila mkn kopok sini rs frusttt je...tu pun belum cerita pasal tulang dlm kopok lg...ggrrr seram nk mkn....

ni bila dh goreng...mmg lain sikit la dr yg freshnya tp rasa dia mmg superb..abg yg jenis susah sikit nk mkn kopok2 ni pun puji n mkn byk...siap pesan kat aku nnt boleh beli lagi la yang kopok ni...hehehe

yg aku speechless, bila tgk adam mkn...ye la, dia ni kan jenis choosy..xsangka plak kopok lekor yg ni dia mkn plak..byk plak tu siap cicah sos lg...sblm2 ni dia xhingin pun nk mkn...yg si adik tu mmg aku xterkejut la sbb dia semua benda mmg dia bedal...tp kopok yg ni mmg dia mkn byk la...aku siap goreng 2 jenis kopok lekor, satu made in terengganu, satu lg yg frozen ada jual kat labuan ni...guess what? dia mkn yg terengganu nya je...yg aku beli fozen tu dia dh xmau pun mkn....yg frozen ni pun adam xmkn pun...

so, bg siapa2 yg teringin nk beli online keropok lekor ni, boleh la g ke FB tokei ni , peramah tokei ni...
Jual Keropok Lekor Frozen


ok, abis cerita keropok lekor, ni cerita biskut plak....adam ni mcm biasa la kan...kalo nk mkn sesuatu tu mcm bermusim...hr tu dia suka sgt nk mkn biskut marie...siap suruh aku beli paket besar tu sbb dia nk mkn...bila dh byk sgt mkn, terus dia jd muak..pastu mula la biskut melambak2 dlm bekas...bersusun la bekas kat atas meja..tu yg buat aku skt mata..ye la, biskut adam lain, biskut khabir nya lain, biskut abg pun lain....adoiii punya la byk biskut kan....so dr masuk angin mcmtu je, buat la cheesekut lg...bahan2 mmg sedia ada dlm esbok tu...kali ni lain sikit buat sbb nk perabiskan stok whipping cream tu...rs mcm menyemak je mata ni tgk lama duduk dlm freezer tu...so blend la cream cheese+whipping cream+susu full cream+gula sikit.. susun dlm bekas kecik2 je mcm kat gambar tu supaya sekali ngap abis terus kan...ada la dpt dlm 7 bekas...1 bekas tu guna 3kpg biskut marrie..

yg kali ni buat abg plak mkn byk...dia kata ni lg sdp dr hr tu...ye la, hr tu pki susu pekat...sbbtu manis n abg xberkenan sgt..yg ni xberapa manis aku buat, manis sbb serbuk milo tu je la...mkn sejuk2 sdp woooo...mlmtd aku dh tido pun, abg ngadap lg satu bekas...mana aku tau? tgk kat singki pg td ada bekas ni xberbasuh...sapa lg yg mkn kan?hehehehe...


ni pasal buku plak..dah lama teringin nk beli buku ni...smlm bru dpt bukunya...terus je baca sikit...baru baca bab pertama je dh rasa panas je muka ni sbb rasa malu pd diri sendiri T____T...selain dr buku ni, aku beli buku agama untuk kanak2..sblmni pun beli buku kisah nabi...suka beli kat website ni sbb setiap kali beli mesti dia akan bg kupon diskaun 10%..hehehe..tp valid utk sebulan je...tu yg buat rs macam nk shopping buku selalu je kan...satu lg kalo kupon tu xboleh pki, bgtau je admin dia, admin dia akan respon cepat n bg solution lain utk dptkan diskaun tu...try la jenguk website ni..

No comments:

Daisypath Anniversary Years Ticker



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...