Thursday, February 20, 2014

laksa lagiiii....

semalam buat laksa lg...kali ni laksa lain plak...tp aku xpasti ni asam laksa ke, laksa penang ke, laksa utara ke, laksa perlis ke....tp, apa yg penting masam ye...hehehehe...aku suka mkn laksa yg masam2..tp yg aku buat smlm ni xbrapa nk menjadi...1st trial kan...xtau mana yg silap...

kalo laksa mcmni aku suka yg kuah dia kaler coklat2..tp yg aku buat ni merah plak jd nya...lada kering pki xbyk mana pun...ni pun pki resepi yg kwn bg...dah compare dgn resepi org lain, lbh kurang je...hmmm...xtau mana silap..biasa mkn yg beli je kan..tp tu la, kalo beli aku susah nk cri yg betul2 kena dgn tekak sbb biasa yg beli ni kurang masam...huhuhu...

teringat laksa ni ms mkn kat langkawi...sekali mkn kat gerai yg dekat2 dgn helang, satu lg mkn kat lori2 kecik yg tepi jln tu je.....sedapnyaaaa...rs mcm cukup serba serbi je rencahnya...huhuhu..tp tu cerita 5, 6 thn yg lepas..xtau la skang ni masih sama ke x rs nya...ye la, skangni kan serba serbi harga brg naik kan...

2 comments:

3uri@ni said...

Kalau laksa kat perlis, kuah dia macam pekat sket, sedap betul. Laksa penang dia cam cair sket kan kuah dia. Dah lama tak makan laksa penang. Kt kangar dulu makan laksa kuala perlis je, kat restoran kak su.

Nana Zack said...

ooo..tu ke beza dia? patut la kdg2 tu kalo beli ada yg cair, ada yg pekat sikit...tp yg kat langkawi tu mmg pekat n kaw kuah dia...sdpnyaaaa.. ntah bila la nk boleh smpi sana lg...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...