Wednesday, May 7, 2014

ole2 Brunei..

dah dua kali weekend berturut2 turun KK...mula2 tu pergi sbb ada Navy day...last week plak pergi sbb abg ada tournament...mgu ni insyaAllah, turun KK lg...hehehhee...saja2 suka penatkan badan kan...hahaha..kang kalo xikut, aku gak yg stress duduk rumah hjg2 mgu tanpa abg...pada hal bila ikut ke KK tu pun, bkn jln ke mana pun...abg mcm biasa la dgn hal dia, aku ngan anak2, lepak je la bilik...bila anak2 dah sampai tahap bosan dia, bru la keluar bilik...tp ntah la, sbb mmg suka penatkan badan kan, tu yg nk iut je ke KK...hehehe..

masa labour day last week, abg sempat g Limbang jap sbb nk jumpa mak usu n atok yg turun dr Brunei...haa, yg ni kami anak beranak xikut sbb abg pergi pun bkn saja2 tp sbb nk uruskan hal keluarga masa tu...ptg jumaat tu, dh blk labuan semula dgn menaiki feri express...ptg tu gak la kami terus bergerak ke KK...see! mmg suka penatkan badan kan...hehehe..

masa abg jumpa mak usu hr tu, byk ole2 yg mak usu bg...coklat (kami pun bg coklat gak..hehehe), kuih gulung tapak kaki kuda (sedap weiii), gajus 2kg, karipap frozen home made by mak usu (^__^)...bila abg bwk blk ole2 ni, maka tergugat lg la diet aku...huhuhu...dh la masa g KK je, diet masing2 ke laut..yg dulu konon dpt lost 3kilos, blk dr kk je, dpt blk semula 3kilos tu...hahahaha...mgu depan kena tanam azam baru semula....caiyok nana!!!

ni gajus yg aku dh goreng...sbb dh xtau nk buat apa dgn gajus ni kan...katanya gajus kat Brunei sgt murah banding kat tmpt kita ni...kalo nk masukkan gajus ni dlm masakan, konfem aku xmkn, baik goreng mcmtu je la...sdp n berlemak kan gajus ni...abis la diet aku...huhuhu...

ha!!! yg ni la tapak kaki kuda....sedapppppp sgt2!..aku pernah mkn sblmni, tu pun beli ms expo barangan dr Brunei...kalo xsilap aku, coklat tu diorg guna nutella...kalo mkn pun, mmg rs sebiji mcm nutell la...cuma bezanya, yg aku beli dulu tu, intinya xsetebal ni....yg ni mmg tebal sungguh la...mmg puas hati la mkn....kek ni bentuk mcm bahulu gulung tu je, bila dipotong, jd la bentuk ni....nk kena abiskan cpt2 supaya boleh start diet semula...hehehe..ada lg 2 gulung dlm icebox tu....pengsan!!!!!!




2 comments:

3uri@ni said...

Bila laaaa aku nak gi brunei...teringinnnn nak gi brunei. Tak tau la apa yg best kat sana tapi teringin nak pegi

Kuih tapak kaki kuda tu tengok pun dah sedap! ^o^

Unknown said...

zue, amik tiket bln depan! jom!hehehe...kami pun xpernah jejak lg Brunei tu...tp kalo dr limbang tu, dlm sejam setgh dh boleh sampai brunei dah kalo naik kereta..

aku pun xpasti apa yg best kat Brunei tu, tp kalo ada expo Brunei kat 1B tu, wajib beli kuih makmur diorg...sdp, pastu ada mcm2 variasi perisa...

mulut penuh dgn coklat bila mkn kek tu...hehehe

Daisypath Anniversary Years Ticker



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...