Sunday, May 25, 2014

udang, GUCCI, cadbury

semalam, mcm biasa la hjg mgu je bfast kat luar...kedai yg slalu kami pergi tu restoren malindo... walaupun harga kedai ni agak 'cekik darah' tapi roti canai dan kari dia mmg sedap la...tu bg tekak kami sekeluarga...so, berbaloi la kan...kalo aku bfast kat sini, menu kami mcm biasa, roti kosong, mee hoon soto, air milo, teh o...tu je la...mee hoon soto tu wajib order sbb khabir mesti nak mkn..kalo order lain, nnt dia akan tanya mana mee sup???? so, mama terpaksa la korbankan tekak mkn mee hoon soto setiap mgu kat sini...anaknya pasal kan, xpe la...

smlmnya kan abg baru blk dr sandakan...abg bwk blk udang sbb kat sana seafood nya lg murah banding KK kalo aku xsilap la...nk mkn mmg sdp la, tp nk menyiang tu mmg aku surrender la sbb jari jemari ni semakin sensitif ngan seafood ni...huhhu..nak xnak, abg la kena siang kan...aku tukang masak je la... lepas bfast tu, terus je ke pasar cari bahan2...dlm kepala ni duk fikir la apa nak msk ngan udang ni...udang masak lemak, udang masak kari, udang buttercream, udang masak sambal, udang paprik, tomyam udang....haishh telan air liur je tau....huhuhu...so cri je la bhn2 yg berkenaan....ms duk jalan2 kat pasar tamu tu, boleh plak ternampak satu gerai ni jual tudung...huhuhu...yg nnt kita cerita ye...cerita udang dulu....

dah dpt bahan2, balik rumah terus je masuk dapur dgn abg....abg siang udang, aku sediakan bhn2 nk masak...so, menu pertama untuk udang ni, Udang masak lemak cili padi bersama peria... puas la aku pusing pasar tamu tu cari peria katak...xde plak kali ni...g singgah pasar besar pun xde gak org jual peria katak...last2 cari peria biasa je tp xtau nk pilih mcmne...tgk2 ada org jual yg dh siap potong2...rm2 sebungkus...so, beli yg tu je la sbb konfem peria ni ok...hehehe..malas sbnrnya kan....tp tu la, peria ni xsesedap peria katak...haishhh tetiba je rindu kg...T___T...

ni la menu pertama...minyak tumis terlebih la plak....lama xmasak sakan, skill hilang mcmtu je la...huhuhu..tp puas hati la dpt mkn ni bersama nasi setelah sekian lama xjamah nasi....lawan plak dgn ikan masin terubuk...huhuhu hancur diet...

ok, cerita pasal tudung pulak kan.. smlm pasar tamu meriah sgt sbb apa aku xpasti tp yg pastinya ada festival org kuat labuan...alaaaa, yg tarik lori bomba la, tarik itu ini yg berat2...so mmg byk la gerai2 jualan kat pasar tamu tu...biasa cuma ada org jual ayam, sayur2, makanan n baju bundle tu je la, tp smlm mcm2 ada...yg pasti baju2, tudung2, beg2 n mcm2 la sng cerita....abg ada la singgah satu gerai ni sbb ada jual baju bola...ye la, bln depan kan bola dh nak start...abg pun belek2 la tshirt tu...yg aku plak ni mata dh ke lain...boleh plak gerai tu ada jual tudung2 skali....tp tudung yg dia jual tu lain dr yg lain la...biasa tgk org jual corak lbh kurang je la kan, tp brader ni jual tudung n seluar pompuan yg ada corak, gucci, channel, versace, LV la... baju n seluar tu aku mmg xkenan la sbb mmg xlulus ISO abg la...tp yg tudung ni...aduiiii menggugat iman plak... bila aku pegang je tudung tu, terus je brader tu kata, 'ha dik, rm15 je tu..pilih la...'...aku pun belek2 je la...hati ms tu mmg mcm dh kenan dah...abg plak lepas abis belek baju tu, terus je nak beredar xjd nk beli sbb saiz baju tu sume jenis slim fit....xde saiz biasa pun....

kami pun beredar la, yg aku plak ni mcm berat plak kaki ni ng beredar..kebetulan si khabir ni dh sangkut kat gerai mainan..terus je aku ckp kat abg aku nk g beli tudung td la kejap...hehehehe...mula2 mmg nk pki duit sendiri je la, tp abg beriya pas duit kat aku...abg kata abg belanja...hehehe...tq bang ^__^..patah blk la aku...aku kenan yg kat corak gucci plain tu sbb kainnya agak tebal sikit n lerang dia besar...bsr lg dr aidijuma kalo xsilap....sbb beli selai je, so xdpt la diskaun..amik satu je sbb xtau lg kan selesa ke x tudung ni...mlmnya bila test pakai, rs mcm nank nangis sbb selesa, senang bentuk, besar, xjarang....sedap mata memandang la sng cerita...ecececece, berkenan punya pasal, puji melangit la kan...abg pun ckp tudung ni cukup ISO la xmcm tudung "freedada" tu pastu dah mcm org brunei plak bila syg pki tudung mcmni...hehehe...tetiba je rs menyesal sbb beli selai je...dah abg cakap, "kan abg dh bg duit lebih, igtkan syg beli lebih la....ni beli satu je rupanya..."..dah rs mcm nk nangis sbb bodohnya sbb beli selai...huhuhu siap pujuk abg, jom keluar mlm td..abg kata xep, esok masih sempat lg sblm abg kena g keje...huhuhu...dah mlm td hati xtenang nak tdo..agaknya, mcmni la yg adam rasa kalo apa yg dia nk tp xdpt kan...kekekekekeke...

so, pg td g la bfast lg kat malindo tu...pas je bfast, abg ngan khabir tggu kat kereta je sbb takut ada org block kereta..dh la kul 10 lbh nnt nk kena jemput VIP kat airport...aku ngan adam terus je tuju ke gerai tu...mula2 tu dh rs mcm nk frust sbb pg ni boleh plak byk gerai yg belum bukak...nsb baik la gerai brader tu dh bukak...tp yg sedihnya tudung tu dh xbyk pilihan lg...brader tu siap igt lg muka aku...dia kata smlm rmi plak yg kenan tudung2 ni..mgkn sbb murah kot sbb aku tgk kat online pun rm20selai, tu pun xmasuk kos pos...ada satu blog tu plak kalo nk murah kena beli 10helai tp xboleh pilih kaler...last2 pilih 2 helai je la sbb yg lain tu tinggal kaler yg xmemberansangkan mata aku...tudung versace tu plak mmg aku xkenan la...yg channel, LV sume dh xde...abis licin brader tu kata sbb dia pun amik stok xbyk sbb takut xlaku...bila dh xbyk pilihan, aku pun mintak la less...dia bg amik 3 rm35 tp sbb xde lg kaler yg aku kenan, amik 2 je la...dpt la rm25..kira ok la kan.....pastu terus g ke kereta dgn perasaan xpuas hati lg....

ni la tudungnya..tudung 4 segi, kain jenis cotton apa aku pun xtau la...tp mmg sng nak bentuk n lerang besar...yg atas skali tu aku beli smlm...kainnya tebal sikit..yg 2 lg tu beli pg td...yg hitam tu kainnya nipis sikit dr yg 2 tu...sbbtu amik kaler hitam...kalo amik kaler krim, takut jarang plak...huhuhu masih xpuas hati lg ni, nape la brader tu jual murah???? T___T...kan xpasal2 aku rs mcm nk kumpul tudung mcmni....

mlm td gak sblm tido, bukak la FB..skali tgk status satu kwn ni kata cadbury ada oink oink...terkejut gak, sbb dia kata dh keluar kat berita n paper...huhuhu nmpk sgt aku xtgk berita...bila aku google, mmg sah dh ada cerita pasal ni...haisshhh mmg hati xtenang lgsg...dah la baru lepas mkn sepaket ptg tu ms tggu abg bwk budak2 g gunting rambut...walaupun diorg cuma uji 3 jenis  dan 2 drpd nya yg sah ada oink oink, aku terus je dah was was...aku mmg xmkn perisa yg dinyatakan tu tp ye la kan, dah tentu2 satu kilang, tentu pki alatan yg sama kan, terus je aku humban coklat2 cadbury yg ada dlm esbok tu...T___T...ada yg masih belum bukak lg sbb budak2 ni suka mkn yg kecik2 tu..aku plak mmg slalu simpan stok black forest..yg aku kesal kan sbb dah ada logo yg sah kan..terus terang aku ckp, duduk kat sini kdg2 tu mmg ada gak perasaan teringin nk mkn mcm2 brand tp tu la, sbb xde logo halal...plg2 pun aku beli ferero ngan kinder tu la sbb tu mmg dh dikenali kan coklat tu...yg brand2 lain tu mmg xde la nk beli mkn sendiri melainkan ada org kirim...tu je la...tp bila dh jd mcmni, mmg frust la..xtau nk salahkan pihak mana...skangni nk beli yg ada logo pun mcm dh xselamat kan...




p/s: kalo tau mana2 ada jual tudung mcm kat ats tu murah2, kabo la ye...nk kumpul la rsnya...hehe..tp kalo ada org nk bg hadiah, laaaaaagi bagus...kekekeke....

4 comments:

3uri@ni said...

Kat kuantan ni banyak tudung2 style chanel, lv etc, macam2 size jugak rasanya, pashmina, tudung 4 segi, wide shawl, zaman duk kumpul pashmina dulu ada la jugak dul belek2 tapi tak pernah beli pun sebb aku suka paisley. Masa duk kangar dulu, dia jual pashmina yg plain, tp ada corak2 kt tudung tu chanel ngan lv, lawa nye lahhhaaaiiii, nampak ekslusif dia punya corak tu sebab antara nampak ngan tak (ko paham tak maksud aku, dia plain tapi ada macam corak2 kat tuudng, aku tak tau nak panggil apa) tapi yg aku tengok 4 segi tu tak tau la sama ke tak materialnya ngan tudung yg ko beli tu, kalu tak boleh aje nak aku tlg belikan. Skang ni dah orang trend satin kan, hari tu ada la nampak chanel punya. Harga aku tak sure la pulak sebab aku tak pakai tudung macam tu kan, jadi aku tak tanya harga, belek2 aje. Tp tang material tu mmg tak sure sama ke tak cam ko beli tu.

Unknown said...

aku rasa yg ko maksudkan ni style corak emboss...yg coraknya antara nmpk ngan x tapi plain je kan kainnya...hehehe...hr tu mmg ada jual kat kedai brader tu...tp tu la, aku eksyen sgt konon nk try selai je dulu, skali dtg skali lg dh xde...tgl gucci yg dh xberapa nk lawa ni ngan versace je...versace tu mmg lgsg xlawa la lg satu sbb ada muka kan..yg gucci ni plak tgl yg mcm aku beli yg kaler hitam tu, yg tu kain dia mcm cotton bawal biasa..tp yg lg dua tu aku baru perasan yg kain dia mcm kain pashmina la...nyesal xbeli sume kaler T___T...huhuhu tgk kat insta, majoriti org jual yg kain cotton bawal biasa tu..yg tu mmg jarang la...

ada satu insta ni plak aku tgk dia jual bidang 60 tp rm35...channel dia cantik sgt...bila dh mcmni, nak aje suh brader tu order lg...uwaaaaaa..dh la dia jual murah, kainnya tebal plak tu...

yg satin tu aku pun xpernah nk try lg...senang ke nk pki ek? kalo pki tu, lg la konfem mcm org brunei nnt..hehehe...

3uri@ni said...

Yg aku biasa tgk kalau yg pat segi tu, banyak yg style kain bawal tu la. Nipis sket aaa.

Yg satin tu aku rasa atas jenis satin gak, kadang tengok org pakai senang bentuk tapi alunnya tak cantik sangat. Kalau lembut sangat, rasa alun dia lagi cantik tapi takut susah pulak nak bentuk kat muka kan

Unknown said...

kalo yg cotton bawal tu xmau la...huhu sbb kalo pki warna krim konfem jarang la kan...yg smlm tu pun aku beli kaler hitam, ok gak la xbrapa nmpk sgt...tp mmg xjumpa la org jual yg bawal tp kain pashmina tu...huhuhu...nk cri kaler krim...td dh tanya seller kat isnta, sume kata cotton viscose.. T__T..

satin ni nnt satu yg leceh nk kena iron...hehehe...aku ni masih mencari material yg xpayah nk iron bagai...hahaha...yg gucci tu pun xpyh nk iron pun boleh pakai lg... mana la xfrust kan...

Daisypath Anniversary Years Ticker



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...