Thursday, July 10, 2014

biskut raya

hari ni kononnya berkobar2 nak try buat samperit susu yg tgh glamor kat FB Resepi Ringkas...save dia pun resipi punya la dh lama, tp asyik bertangguh je nak buat...so, pg ni nekad nak buat gak...tp pg ni gak la anak2 menduga kesabaran aku..pg2 lg dh buat hal..adam yg dh lama xbuat perangai, pg ni boleh plak dia buat hal...aduhaiiii, sabar la nana...bulan2 puasa ni jgn asyik nak naik angin je....

bila dh keadaan tegang pagi2 ni, aku sengaja lmbtkan adam pergi sekolah...alhamdulillah, dia bgn tido je, dia mcm sedar akan salah dia..siap minta maaf...huhuhu, mama plak nak nangis...kalo ikutkan, mmg aku xmau kejutkan adam ni g sekolah, tp sebabkan dia janji nak gak g sekolah, maka aku kejut kan je la slowly... suruh dia mandi n 'sahur' terus walaupun dh pukul 7.20 ms tu.....abg pg2 lg dh bertolak ke KK lepas sahur, tu yg aku cpt naik angin bila sorang2 ni...T___T

setel hantar dia, mcm biasa start buat keje rumah skit n start buat kuih ni... aku buat separuh adunan je...walaupun separuh je, tp rs nak menangis nk perabiskan terap biskut ni..dengan gangguan dr khabir lg...kejap2 dia dtg, duduk cangkung betul2 depan aku...smpi aku nk uli pun xdpt sbb kepala dia dh betul2 atas bekas uli aku tu...huhuhu..marah kejap, nnt dia lari...pastu dtg balikkk...dia tgk ada yg dh terap, pastu agaknya geram tgk biskut tu, terus je dia tekan ngan jari gemuk dia tu...arghhhhh!!! khabirrrr!!!!!! mana la aku xhangin kan....tu pasal la biskut aku ni ada mcm2 bentuk, mcm2 kaler...ada yg hangit, ada yg nak ke arah hangit...nak dpt yg betul2 cantik mmg xdpt la....aku rs, baik aku lupakan je la buat biskut raya ni kan... kang lg tambah marah, kurang dh pahala aku...huhuhu

so, dpt ni je la hasilnya...ni pun mmg separuh nyawa nk perabiskan..mmg aku ni lgsg xde skill nk buat biskut2 ni la..mmg jenis xtahan sabar...baik buat kek sbb siap adun terus lebur je dlm loyang seketul mcmtu kan....tp yg pasti, biskut ni xkan jamu kat tetamu la...buat mkn sendiri je la....




2 comments:

3uri@ni said...

Sementara tunggu Naurah kuar dari Pasti tadi, baca entry ni, ketawa sorang2 aku dalam kete :D sebab dah pernah jumpa Khabir, jadi boleh bayang muka dia tu, kelakar betul budak tembam sorang ni :D Adaaa je akal dia nak menyakat mama dia, hahhhaa

nasib mama dia tak amik tempahan buat biskut raya, kalau tak berperang la korang dua beranak hari2, hahhaha

Nana Zack said...

dia tolong susun dlm bekas pun, main campak2 je..dh la biskut ni jenis rapuh, abis hancur biskut aku T___T....

x ambik tempahan pun, hari2 aku mmg berperang dgn dia...huhuhuu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...