Monday, September 27, 2010

selesai sudah....

alhamdulillah....selesai sudah open house di rumah kami semalam.... segala penat lelah kami beberapa hr ni berbayar bila lihat sume tetamu mkn bertambah....hehehe...xtau la sdp ke xsdp sbb aku sndiri xmkn lg masa tu.... pas sume dh blk, pas maghrib gak la aku bru nak rasa hidangan yg aku wat tu....siaran terlewat sbb pnt kot tu yg xde selera nk mkn awal2...hehe

yg aku hangen kan skangni, sekeping gambo pun aku xde amik sbb terlupa gila babas...hohohoho....ms tgh sental periuk bru la duk teringat xamik gambo...sabo je la kan....para tetamu pun aku xde prasan yg amik gambo....sume sibuk jamu selera smbil tgk lee chong wei kat tv...huhuhuhu.....

xpe la, wlupun xde kenangan di gambar, kenangan dlm ingatan pun jd la kan... terima kasih byk2 pada kengkawan yg sudi dtg ke open house kami...wlupun hujan, korang sanggup dtg gak kan...di sini, kami mengambil kesempatan memohon ampun dan maaf sekiranye ada terkurang dr segi makanan n layanan dr kami sekeluarga....

pada kak ani sekeluarga terima kasih sbb pinjam kan periuk n tong air yg besar tu, juga kek akak mmg best....xsempat nk rasa kek batik, dh licin dulu...huhuhu.... utk onie, time kasih byk2 atas tapai tu ye... 1st time tgk tapai colourful...sume duk tanya apa tu, bila sebut je tapai terus sambar satu bekas...hehehe...mmg best la tapai ko tu...hehehe....kalo x, xkan la aku simpan ckit utk tatapan kami plak...hehehe...

sori xde gambo ye utk tatapan kengkawan yg jauh...hah!!! utk kengkawan utmp, jgn jeles ye, nik sabrina pun dtg gak tau bersama bb bru dia tu...hehehe....ok...ni antara menu yg aku wat ye...


  • mi bandung
  • lada jeruk
  • sup ayam + roti perancis (roti beli je la)
  • sambal kicap
  • agar2 santan telur gula melaka
  • agar2 santan telur pandan
  • air sirap

     pemberian sponsor dr kawan :

  • tapai colourful - onie 
  • kek batik n kek apa ek satu lg - kak ani tuan halim


terima kasih byk2 ye kengkawan.... SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR & BATIN....

9 comments:

3uri@ni said...

Kawan yg jauh nie buleh baca aje la menu open house ko tu, huhu sodih hati den nie, teringin nak gi open house (sbb kuat lantak) tp takder satu pun open house yg buleh aku gi sbb takder, huahuahua

Unknown said...

>>zue...
tu la...nape la kte duk jauh2 kn...kalo dkt2, leh la ajak korang2 sume...huhuhu...

diorg tau kot sbb ko kuat lantak, tu yg takut nk wat open house...hehehe...

Unknown said...

zue : takkan xde sape2 jemput ko g open house?????

nana : best lah ko dpt pjm periuk besar jiran. aku yg masih pening ni... dlu pjm kawannya gaks tp skrg dh jauh

Anonymous said...

waa...best nyer buat open house....aku nak wat jugak tp keadaan x m'izinkan..mgkn dok umah baru nnt aku wat kot....

lama dah x dengar citer ko nana...kat opis aku skrg FB kena blok...blog semmgnya xleh bukak...kena blok gak...sian kan???naseb la ader b/band yg hben aku xguna ari nie...leh guna....

fyda+nana: rajin nyer korang masak sendiri mase wat open house...leh bg tips nie...aku pon pening kalo member nak dtg xtau nak bg makan per...xkan mee goreng jer...cam dah biasa sgt..:(

~~suriani~~

$ue @nim said...

best kan kalu wat makan2 mendapat sambutan... aku pn plan nk wat gak weekend ni... aritu mase gi open house jiran, sonot tgk ramai2 dtg... tu yg tiba2 tingin nk wat gak tuh..

eh!! nik na dh pindah sabah gak ker skang ni.. ke saje2 semata2 nk gi open house ko.. hehehe :D

situasi aku skang : membaca menu ko sambil kejur air liur.. adeh!! dah la pose... sabar...sabar....

Unknown said...

>>ida..
thn lps pun aku ada wat mkn2 gak..tp jemputan ckit je sbb umah kecik sgt, so leh pki periuk yg ada je kat umah nie...tp thn ni umah ada selesa ckit, tu yg jemput lbh ckit...tu yg terpaksa pinjam periuk gak... periuk ku yg ada xtertampung...hehe...

>>suriani..
ala sue, xkesah pun kalo nak wat mee goreng...pastu tmbh je la kuih muih ke atau apa2 aksesori yg leh lwn ngan mi goreng....janji wat sndiri, mmg puas ati tau...hehe

>>sue..
aku hr tu pki rencah talian hayat gak...tp ada alter ckit la sbb nk bg muai kan...sbb nk harapkan rencah yg ada je, mmg xcukup la... tp mmg sronok la bila kengkawan sume dtg....

yup!! nik na dah pindah sini...tp dia duduk dlm la... :)..

p/s: hr ni pun aku pose...insyaAllah esok dh leh raya!!!!

dinie said...

selamat hari raya 6 ye nana.. haha..Alhamdulillah jd tapai tu, takot n kecut ms wt tu sbb berperang ngan anak2, mmg xpat senyumla ms wt tuh..haha.. anyway tu percubaan kan, kita kan jauh merantau, seme pun kalo ble kena wt sendiri kan..

3uri@ni said...

ida>> Bukan takder sapa2 jemput, tp member2 semer bz, nak akhir2 thh nie kan, mcmc2 la benda nak setel...mana sempat nak buat open house :) aku sendiri, lg la x terbuat, bz+ malas, hehe

Unknown said...

zue : xde open house pun takpe cz dah raya pun. hik....

Daisypath Anniversary Years Ticker



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...